Στρατηγικές για τη μελέτη της θεωρίας των Μαθηματικών


Υπάρχουν ποικίλες στρατηγικές για την καλύτερη κατανόηση των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο και δεν χρειάζεται να είσαι να μαθηματικός για να τις εφαρμόσεις. Άλλωστε, πρόκειται για κάτι ιδιαιτέρως εξειδικευμένο, με  το οποίο  οι καθηγητές του σχολείου δεν έχουν τόσο μεγάλη εξοικείωση (άλλωστε δεν είναι ο τομέας τους). Η Γνωσιακή Επιστήμη ασχολείται κατά κόρον με νοητικά μοντέλα.
Μια λοιπόν από τις στρατηγικές που μπορώ να προτείνω στους μαθητές Γυμνασίου, για να μελετούν και να κατανοούν καλύτερα τη θεωρία των μαθηματικών, είναι η εξής:  
Φαντάζομαι το παράδειγμα του βιβλίου και φτιάχνω εικόνες στο νου μου.

Με αυτόν τον τρόπο, ουσιαστικά οι μαθητές  κατασκευάζουν ένα νοητικό μοντέλο της κατάστασης που αναλύεται στα παραδείγματα κάθε επιμέρους  μαθήματος, ούτως ώστε να μπορούν να φανταστούν  αυτό που αναλύεται στο βιβλίο.  Κάθε μάθημα έχει και παραδείγματα, τα οποία συχνά τα προσπερνάμε γρήγορα επειδή τα θεωρούμε χάσιμο χρόνου. Αν καθίσουμε και ‘τρέξουμε’ το σενάριο του παραδείγματος στο μυαλό μας και φανταστούμε τις κινήσεις που γίνονται εκεί μέσα, σιγά σιγά θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε μια καλύτερη αίσθηση για το θέμα με το οποίο καταπιάνεται το συγκεκριμένο μάθημα της ημέρας.   Δοκιμάστε  το και εξασκηθείτε  σε αυτό!

Στο Εργαστήρι Έξυπνης Μάθησης, εκπαιδεύουμε τους μαθητές Γυμνασίου σε τέτοιου είδους στρατηγικές, επιδιώκοντας την αξιοποίηση των δυνατοτήτων και  την ανεξαρτησία του μαθητή και όχι τη μόνιμη και διαρκή  του δέσμευση από εξωσχολική ενίσχυση. Αυτός είναι ο δικός μας ο τρόπος για να ανεβάσουμε το ηθικό του μαθητή!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου