Η μελέτη της Ιστορίας στο Γυμνάσιο


Μπορεί η Ιστορία των Πανελλαδικών να αποτελεί έναν τεράστιο πονοκέφαλο για πολλούς τους υποψηφίους φοιτητές (αναλύω το θέμα στην ενότητα Πανελλαδικές), αλλά μην νομίζετε ότι η Ιστορία στους πιο μικρούς μαθητές είναι μια εύκολη υπόθεση. Πολλοί από τους γονείς και μαθητές που ζητούν τη βοήθειά μου, έχουν ως ένα από τα κύρια αιτήματά τους, να τους βοηθήσω με το συγκεκριμένο μάθημα! Το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται στον αρμονικό συνδυασμό κατανόησης και αποστήθισης. Ενώ όμως οι μαθητές Λυκείου, λόγω ηλικίας,  είναι σε θέση να συνδυάσουν ευκολότερα  τα 2 αυτά στοιχεία (πάντοτε ύστερα από δική μου καθοδήγηση και εκπαίδευση), οι μαθητές Γυμνασίου συναντούν το εξής εμπόδιο: Δυσκολεύονται να ‘ξεκολλήσουν’ από τον παραδοσιακό, γραμμικό τρόπο μελέτης της ύλης, ο οποίος , σε γενικές γραμμές είναι ο εξής:

Διαβάζω κομμάτι κομμάτι και προσπαθώ να το πώ απ’έξω πολλές φορές μέχρι να το θυμάμαι.

Η συγκεκριμένη μέθοδος είναι ιδιαιτέρως κουραστική για πολλούς μαθητές, με αποτέλεσμα, η μελέτη να γίνεται σκέτη αγγαρεία. Υπάρχουν βέβαια και ορισμένοι μαθητές, που το προσωπικό τους στυλ μελέτης (γραμμικό) τους βολεύει.
 Τι γίνεται όμως με τους υπόλοιπους; Τι γίνεται με όσους μαθητές λειτουργούν πιο εγκεφαλικά και προσπαθούν να εστιάσουν στο γενικότερο νόημα (σφαιρικό στυλ μελέτης), βάζοντας στην άκρη τη στείρα αποστήθιση; Δυστυχώς, το ίδιο το εκπαιδευτικό – εξεταστικό μας σύστημα, περνά το μήνυμα ότι πρέπει ο μαθητής να μένει κοντά στην ακριβή διατύπωση της σελίδας και όχι στην ουσία. Επομένως, αυτοί οι μαθητές, κομπλάρουν και προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα στυλ μελέτης που μόνο προβλήματα και κούραση τους δημιουργεί.
Στο Εργαστήρι Έξυπνης Μάθησης, εκπαιδεύουμε τους μαθητές Γυμνασίου σε  τρόπους κατανόησης και αποστήθισης που ταιριάζουν στο δικό τους στυλ μελέτης, με απώτερο στόχο την αποστήθιση - απομνημόνευση, η οποία όμως θα έχει προέλθει από ολόπλευρη κατανόηση. Έτσι τους ανεβάζουμε πραγματικά το ηθικό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου