Τα άσχημα λόγια δεν οδηγούν πουθενά.


Δεν χρειάζεται να είναι κανείς εξειδικευμένος επιστήμων στο χώρο της εκπαίδευσης, για να καταλάβει ότι τα άσχημα λόγια και οι προσβολές προς το μαθητή Γυμνασίου, μόνο προβλήματα δημιουργούν. Από τη στιγμή μάλιστα που ο μαθητής βρίσκεται σε φάση μετάβασης από την παιδική στην εφηβική ηλικία, οι προσβολές επιδρούν ακόμα πιο άσχημα στην εύθραυστη ταυτότητα και προσωπικότητα που μόλις γεννιέται.
Δυστυχώς, σημαντικό μερίδιο ευθύνης φέρουν όσοι γονείς χρησιμοποίησαν άσχημες και προσβλητικές εκφράσεις τα προηγούμενα χρόνια προς τα παιδιά τους, όπως ‘είσαι βλάκας’, ‘δεν γίνεται τίποτα με σένα’, ‘στο Γυμνάσιο θα μείνεις στην ίδια τάξη’. Έχουν όμως και αυτοί τα ελαφρυντικά τους, ιδίως αν το παιδί τους ήταν πολύ ατίθασο και απρόθυμο να μελετήσει. Κάποιες στιγμές η ψυχραιμία χάνεται, όμως, ακόμα κι αν είναι αδύνατο για το γονιό να συγκρατήσει τα νεύρα του, είναι σημαντικό να ξέρει πώς να διαχέει τον εκνευρισμό του με τέτοιο τρόπο που να μην πληγώνει. Την επόμενη λοιπόν φορά που θα εκνευριστείτε με το παιδί σας που φοιτά στην Α ή Β Γυμνασίου,  είναι προτιμότερο να αποφύγετε άσχημους χαρακτηρισμούς και να εστιάσετε περισσότερο στις αναξιοποίητες δυνατότητες που έχει, και οι οποίες θα μπορούσαν να τον/την οδηγήσουν σε πολύ καλύτερες επιδόσεις. Τονίστε λοιπόν  το κομμάτι της ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης και όχι αυτό των υποτιμητικών φράσεων.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου