Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές Γυμνασίου με μέτριες επιδόσεις;

Το βασικό  ερώτημα που τίθεται για τους μαθητές με μέτριες επιδόσεις στο Γυμνάσιο είναι:  Πώς μπορούμε να τους βοηθήσουμε;
Οι  σημαντικότερες συμβουλές που έχω να σας δώσω είναι:

1.      Να είστε πλέον λίγο  περισσότερο φίλοι απ’ ότι ‘επιθεωρητές’  με τα παιδιά σας. Οι έφηβοι έχουν ανάγκη από έναν μεγαλύτερο  βαθμό αυτονομίας προκειμένου να χτίσουν την ταυτότητά τους,  επομένως, είναι προτιμότερο να δείχνετε μεγαλύτερη κατανόηση στα προβλήματα (μαθησιακά αλλά και συναισθηματικά) που αντιμετωπίζουν. Προσπαθήστε να είστε σύμμαχοί τους.   

2.      Τονώστε την αυτοπεποίθησή τους όσον αφορά τη σχολική ύλη και μην χάνετε ευκαιρία να τους δηλώνετε την  εμπιστοσύνη στις δυνατότητές τους, ακόμα και αν μερικές φορές ξέρετε ότι μπορούν ακόμα περισσότερο. Πείτε τους ότι μπορούν πολλά περισσότερα, αλλά ότι αυτό απαιτεί χρόνο και προσπάθεια και πως δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη.

3.      Δώστε τους την ευκαιρία να χτίσουν φιλίες με συνομήλικους , με κάποιες εξόδους σε ώρες, ημέρες και μέρη που δεν εμποδίζουν ούτε τη μελέτη στο σπίτι, ούτε θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική και ψυχική ακεραιότητα του παιδιού σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να το αφήσετε να βγει μια απογευματινή βόλτα  κάποια μέρα που τελείωσε (αποδεδειγμένα) νωρίς τη μελέτη του ή ένα Σαββάτο απόγευμα με τους φίλους του/τις φίλες της. Με αυτό τον τρόπο , ουσιαστικά ‘υποχρεώνετε’ τον έφηβο/έφηβη απέναντί σας και καθιστάτε τον εαυτό σας σύμμαχο και όχι εχθρό στα μάτια του/της!

Ο Ντάβαρης Αθανάσιος είναι ψυχολόγος με ειδίκευση σε θέματα εκπαίδευσης , ερευνητικός συνεργάτης του Παν. Θεσσαλίας και υπεύθυνος στο Εργαστήρι Έξυπνης Μάθησης. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου