Ποιος είναι ο χειρότερος εχθρός της σχολικής προόδου;

Στο Γυμνάσιο φοιτούν μαθητές που αφήνουν πίσω τους  σταδιακά την παιδική ηλικία και περνούν στην εφηβική περίοδο. Η εξουσία των γονιών αλλά και των εκπαιδευτικών αρχίζει να τίθεται υπο αμφισβήτηση, η οποία συνήθως γίνεται πιο έντονη στις μεγαλύτερες τάξεις.

Πολλοί θεωρούν πως ο βασικότερος παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει έναν μαθητή/-τρια σε χαλαρή ενασχόληση με τα μαθήματα,  είναι απλώς η …τεμπελιά  σε συνδυασμό  με τις φιλίες που αναπτύσσουν οι έφηβοι, είτε του ίδιου είτε του αντίθετου φίλου.
Άλλοι πάλι θεωρούν ως σημαντικότατο παράγοντα της μέτριας σχολικής προόδου, τη δυσκολία των μαθημάτων στο Γυμνάσιο.

Η ‘τεμπελιά’ και η δυσκολία της ύλης , σαφώς και αποτελούν αιτίες άσχημων επιδόσεων, εντούτοις, η βασική αιτία κρύβεται πίσω από αυτές και είναι η αντίληψη που έχει ο έφηβος για τις δυνατότητές του, δηλαδή η χαμηλή αυτοεκτίμηση! Υπάρχουν  παιδιά που  έχουν δυνατότητες, όμως έχουν δεν έχουν εμπιστοσύνη σε αυτές, με αποτέλεσμα να παρατούν την προσπάθεια  για σοβαρή μελέτη, προκειμένου να μην πληγωθούν ακόμα περισσότερο σε περίπτωση αποτυχίας!


Συμπερασματικά,  ο βασικότερος σύμμαχος  της επιτυχημένης σχολικής προόδου στο Γυμνάσιο, είναι η υψηλή αυτοεκτίμηση του μαθητή και συνάμα, ο χειρότερος εχθρός της , είναι η χαμηλή αυτοεκτίμηση. Επενδύστε και στοχεύστε σ'αυτήν, μαζί με το παιδί σας!

Ο Ντάβαρης Αθανάσιος είναι ψυχολόγος με ειδίκευση σε θέματα εκπαίδευσης , ερευνητικός συνεργάτης του Παν. Θεσσαλίας και υπεύθυνος στο Εργαστήρι Έξυπνης Μάθησης. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου