Τα ... άσχημα γράμματα


Στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, οι δάσκαλοι έχουν επωμιστεί με το δύσκολο έργο να διδάξουν στα παιδιά μας ανάγνωση και γραφή. Ειδικά στην Α και Β τάξη, τίθενται ορισμένοι σημαντικοί στόχοι: α) να μάθει το παιδί να μην μπερδεύει τα γράμματα μεταξύ τους, β) να μάθει σταδιακά  κάποιους ορθογραφικούς κανόνες (κυρίως με τα ο,ω και τα ι,ει,η,υ,οι) οι οποίοι δυσκολεύουν όσο περνά ο καιρός και γ)  να γράφει όσο το δυνατό καλύτερα γράμματα. 

Πολλοί γονείς όμως, ανησυχούν  υπερβολικά όταν βλέπουν   άσχημα και δυσανάγνωστα  γράμματα. Εντούτοις, υπάρχει λύση μέσα σε ρεαλιστικά πάντα πλαίσια. Είναι δύσκολο να μετατρέψουμε σε καλλιγράφο ένα παιδί που δεν γράφει τόσο όμορφα,  όμως μπορούμε να βελτιώσουμε τα γράμματα του, σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, μέσω της στοχευμένης εξάσκησης σε αυτόν τον τομέα.  

Για να βελτιώσουμε την ποιότητα των γραμμάτων υπάρχουν ορισμένες εξειδικευμένες στρατηγικές μάθησης, στις οποίες μπορούν να εκπαιδευτούν οι γονείς για να βοηθήσουν το παιδί τους, εύκολα και γρήγορα. Ειδάλλως, μια απλή ‘συνταγή’  που μπορεί να ακολουθήσει ένας γονιός, είναι να επαινεί κάθε φορά το παιδί του όταν το βλέπει να κάνει καλά γράμματα και να μην το επικρίνει όταν η ποιότητα δεν είναι καλή, αλλά να του λέει ότι είναι σίγουρος πως μπορεί να κάνει λίγο καλύτερα γράμματα κάθε φορά.


Ο Ντάβαρης Αθανάσιος είναι ψυχολόγος με ειδίκευση σε θέματα εκπαίδευσης , ερευνητικός συνεργάτης του Παν. Θεσσαλίας και υπεύθυνος στο Εργαστήρι Έξυπνης Μάθησης. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου